Page 6 - februar
P. 6

pergetőhorgászat www.horgaszkalandok.hu

Az igazi pergető szezonban ritka a betlizés

álltunk és kerestük a megfelelő csalit. A rablások egyre  ram nem más, mint egy kis bemutató a folyón. Már a
        erősödtek  és  gombamód  szaporodtak,  megkeserít-    partra való lejutás sem volt egyszerű, hiszen az autó
        ve büszkeségünket, ugyanis teljes mértékben a nád-    oldalán, néha akkorát durrantak az ágak, hogy mi is
        fal előtt rabolt a süllő és éjfélkor már ott tartottunk,  megijedtünk,  mire  sofőrünk  csak  néha  hátranézett
        hogy már csak a wobbleres dobozt nem csatoltuk fel  és egy „azt hittem vaddisznó” megjegyzéssel tovább
        a karabinerre, mégsem tudtuk egyetlen egy halat sem  robogott, az egyelőre folyóra semmi jellel nem utaló
        felmutatni. Néha, amikor fejlámpáinkat felkapcsoltuk,  rengetegben. Ami a szemünk elé tárult az nem volt
        a rablások megszűntek és súlyos percek teltek el, mire  más, mint a paradicsom. Egy igazi horgászszív ekkor
        újráéledt a víz, egészen fél egyig, mikor is egy hatalmas  dobban  meg  igazán,  köszönhetően  a  természetvé-
        harcsafordulás  vágott  rendet  a  halak  soraiban  úgy,  delmi körzetnek is talán, itt megmaradt az érintetlen
        hogy negyed óráig semmi nem történt. Már rég érez-    környezet, és ez igen csak tekintélyt parancsol az em-
        tem magam olyan fittnek mint akkor, adrenalin szin-   bernek. Bedőlt fák sokasága, partomlások igazi vad-
        tem az egekben járt, reméltem, nem akadunk a har-     víz, egy laza fütty és kézlegyintés hozott vissza a való-
        csába,  ugyanis  könnyű  gumicsónakunkkal  az  akadók  ságba, és már érkezett is az egyik tagja a „családnak”,
        sora felett esélyünk se lett volna. Biztonságérzetünket  gond  nélkül  tudomásul  véve,  hogy  szét  szeretnénk
        javában fokozta még az is, hogy valamilyen állat törte  nézni. Cserébe felraktuk a radart, de mint később ki-
        a nádat a parton. Unalomról szó sem volt!             derült, ő fejből jobban tudta a mederfenék minden
           Kettőkor  hagytuk  el  a  színteret  a  hajnalban  bíz-  apró törését és akadóját. Megmutatták, ki hol etet,
        va, amely be is váltotta a hozzá fűzött reményeket,  és akkor sincs gond, ha valaki nem ér rá lejönni, szí-
        ugyanis  nagyon  jót  aludtunk.  Reggel  vendéglátónk  vesen megcsinálja neki bárki más, csak egy telefon
        megjelent,  és  az  elmaradhatatlan  mellig  felhúzott    és a dolog ezzel el van intézve. Ígéretesebbnél-ígére-
        melegítőalsóban  betoppanva  közölte,  hogy  a  prog-  tesebb helyek mellett hajóztunk el, megszólalni nem